fredag den 16. marts 2012

M&M´s...

"Mmm... Chokolade", tænker i nok...




Men nej... Lige i denne forbindelse står de to m´er for museum og massage, i mine øjne den perfekte måde at bruge en lørdag i Hanoi. Og de var præcis, hvad vi gjorde i lørdags (jeg ved godt jeg er lidt bagud med indlæggene!).


Vi tog ind til centrum kl. 13.30 og gik på kunstmuseum. Igen en entrépris på ca. 5 kroner. Gid det var så billigt at gå på museum i Danmark!! Museet er stort, og der er udstillet meget forskelligt. Vi troede kun det var malerier, men man starter med en stor udstilling af artefakter fra gamle templer; billeder, dele af søjler, buddha´er og stenfigurer. Derefter kommer man til malerierne. Der er en stor samling lak malerier, de er meget smukke! Der er også oliemalerier, akvareller og litografier. Museet udstiller mange forskellige kunstværker, nogle er over 100 år gamle, nogle er nutidige. Det var interessant at se og der var næsten ingen mennesker, så vi havde det stort set for os selv!


Derefter tog vi en taxi til et hotel i den nordlige del af det gamle kvarter. Her skulle vi have massage! Vi betalte 200.000 VND for to timer, ca. 60 kroner!! Vi blev vist ind i et omklædningsrum, hvor vi skulle smide alt tøjet. Hmm... Grænseoverskridende at stå nøgen overfor en masse, meget magre, vietnamesiske kvinder... Vi skulle tage et brusebad inden vi kom op at sidde i nogle store tønder med varmt vand med en eller anden urt i! Så kom vi ned i et spa-badekar, derefter i sauna og så under bruseren igen. Efterfølgende kunne massagen begynde! 
Det var efter min mening en meget hårdhændet behandling; min massør brugte næsten ingen olie, så det føltes som om hun nev mig i en time i træk! Hun gik også på mig... Hun stillede sig op på min bagdel og gik op og ned langs min rygsøjle! God nok har jeg en forholdsvis polstret krop, men det der var alligevel for meget! Jeg var temmelig øm bagefter, så selv om det var billigt, tror jeg ikke jeg kommer igen!


Vi sluttede dagen af med at gå på en restaurant, der hedder Thai Express. Det var lækker autentisk thai mad med masser af smag! Jeg bestilte to ting, der i følge menukortet ikke skulle være stærke. Men lad os bare sige, jeg var meget glad for, at jeg havde bestilt både vand og en mango milkshake til!! For s.... det var spicy!! Men det smagte skønt og jeg kommer helt sikkert igen!!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar