onsdag den 21. marts 2012

Fed fest for en læsehest!!

Jeg elsker bøger, og jeg læser altid! Krimier, kogebøger, eventyr og gode historier. You name it, I´ve read it!


Jeg har allerede læst fem bøger hernede; de to af dem på engelsk, for efter to uger løb jeg tør for læsestof! Vi fandt en boghandel i centrum, hvor jeg købte en brugt og markaber krimi. 


Senere fandt vi Bookworm; en skøn smal, men meget høj butik, fyldt med nye og brugte engelske bøger i alle genre! Her købte jeg en ny bog; en fiktiv roman om en ung kvinde, der bliver kidnappet som 19-årig, føder en søn i fangeskab og slipper ud i friheden da drengen er fem år. Man følger deres liv og drenges måde at kapere verden uden for "Room", hvor de bor i syv år, bag en tung jerndør med kode. 
Fantastisk gribende historie! Jeg er betaget af de mennesker, der har så god fantasi!! Jeg kunne se Jack og hans "Ma" for mig, forestille mig "Room" (som også er bogens titel) og mærke pulsen stige, hver gang "Old Nick", som kidnapperen hedder, trykker koden og låser døren op, for at aflevere madvarer eller få styret sin seksuelle lyst!!


Jeg betalte henholdsvis 70.000 VND for den brugte og 280.000 VND for den nye bog (20 og 80 kr.). Idag var Kristella og jeg så tilbage i boghandlen. De køber brugte engelske bøger, og jeg solgte begge mine for 135.000 VND (40 kr.). Jeg fandt to andre brugte bøger på engelsk, blandt andet "Postkortmordene", som Liza Marklund er medforfatter til, og betalte på grund af mit salg kun 25.000 VND (7 kr.) for dem!! Det er da fest for en læsehest!! 
Så nu har jeg to engelske krimier liggende og skal hjem om tre uger, så mon ikke jeg har læsestof nok til jeg kommer hjem?! Hvis jeg når det, går jeg ind og sælger dem når jeg har læst dem, der er ingen grund til at slæbe dem med hjem.


Så hvis i kommer til Hanoi og mangler læsestof, både til børn og voksne, så besøg Bookworm!!






2 kommentarer:

  1. Bookworm lyder som et rigtig spændende sted, og det er flot, at du får læst så meget. 'Room' lyder jo næsten som historien om Natascha Kampusch i Østrig - gys!

    SvarSlet
  2. Det er en fantastisk butik, og man kan gå rundt mellem hylderne i fred og ro og lytte til den klassiske musik, der kommer ud af højtalerne. Det var en rigtig god bog, meget uhyggelig!

    SvarSlet