onsdag den 21. december 2011

Vaccination...

Idag skulle jeg have de første vaccinationer i forbindelse med turen til Vietnam. Jeg skulle have tre, men jeg blev så dårlig at lægen kun ville give mig to... Jeg er så dårlig til at blive stukket! Og det gjorde ikke engang ondt... Men jeg får kvalme, bliver svimmel og bleg, og så koldsveder jeg helt vildt! Men det var en sød læge, så jeg håber da det er ham jeg skal ind til igen næste gang (der er jo lige et par revaccinationer tilbage i januar)!!

Der har været stille herinde, jeg har simpelthen haft så travlt med opgaver, læsning og forberedelser til jul! Jeg har også fundet ud af, at jeg har meget at lære i forhold til at blogge. F.eks. holdte vi julefrokost her, og jeg fik taget et fint billede af bordet og Kenneths smukke bispehuer:

Det er Kenneths skjorte der lige kom med på billedet :-)

De yderst dekorative bispehuer :-)

Og her stoppede jeg så med at tage billeder! Jeg har ikke fotograferet en eneste ret!
Men menuen var:

- Saltstegte sild med bløde løg, sennep og rødbeder
- To slags marinerede sild og hjemmelavet karrysalat
- Røgede sild
- Røget ål med røræg
- Hjemmelavet sylte med sennep og rødbeder
- Frikadeller med rødkål
- Leif Henriksen spegepølse (uundværlig til en julefrokost i følge Karl!)
- Ris a la mande med kirsebærsauce.

Det var en rigtig hyggelig dag! Vi var kun syv mennesker og det var helt rart at have tid til at tale med alle sine gæster!

Vi har også været til julefrokost hos min gamle bedstemor, (her havde jeg helt glemt kameraet!!) hvor vi fik min fars hjemmelavede æbleflæsk, smørrebrød og hjemmebagte småkager.

Sidst men bestemt ikke mindst har jeg i år selv støbt fyldte chokolader. Det var svært at finde ud af at temperere chokoladen, men da jeg først havde knækket koden, gik det som en leg! Her er heller ingen billeder!!

Jeg lover højt og helligt fremover at huske at tage billeder!!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar