onsdag den 25. januar 2012

Utøj i mit mel...

Igår aftes tog jeg en pause fra opgaveskriveriet.


Jeg ville bage!


Jeg har for noget tid siden købt en pose fiberblanding fra urtekram efter at have læst dette indlæg fra den dejlige blogger MissMuffin.


Jeg startede google op og begyndte at lede efter interessante opskrifter, hvor der skulle bruges fiberblanding.


Jeg fandt en skøn opskrift her og blev så begejstret for bloggen, at jeg straks tilmeldte mig!


Jeg måtte dog bruge noget andet mel end det der stod i opskriften, dels fordi jeg ikke havde noget almindeligt speltmel, men også fordi der var dyr i mit grahamsmel. Føj føj føj!! Det er så ærgeligt når det sker!
Så jeg brugte en blanding af hvedemel, fuldkorns speltmel og type 00 mel. Det kan man sagtens, de blev rigtig lækre!




Så brug det mel i har, det skal i hvert fald ikke være det, der skal holde jer fra at prøve denne fantastiske opskrift!


Næste gang jeg bager dem, vil jeg lave dem lidt større. Så tror jeg de kunne blive til en god madpakke!


Igår fik vi pitabrød til aftensmad. Det er noget jeg normalt vælger som nødløsning, for jeg hader de små hårde pitabrød man ikke kan putte noget i uden de flækker. Men netto har fået en ny slags - jeg tror da de er nye i sortimentet, jeg har aldrig set dem før. De er bløde og grove og elastiske, så man kan sagtens fylde dem op uden de går i stykker. Her er de:



De var rigtig gode, så fremover behøver pitabrød ikke være en nødløsning :-)

2 kommentarer:

  1. Det var spændende at læse om dit eksperiment med mel - min erfaring er også, at man næsten altid kan bruge andre melsorter. Tak også fordi du nævner de nye pitabrød! Skal bestemt prøves her hos os :-)

    SvarSlet
  2. Ja man kan heldigvis skifte ud som man vil, det er der bare (stadig) mange der ikke er klar over :-)

    SvarSlet